Träning

All vår träning är ute i naturens lokaler. Helt enkelt för att det ger mer. På de flesta av våra pass kan du vara med bara du kan gå obehindrat i naturen. Kan du inte det så kontakta oss gärna för PT-pass som vi kan anpassa ytterligare efter just dina förutsättningar. Välkommen ut!

CrossNature®

Styrka 70%

Styrka med puls, blåbärsris och skratt!
Under ett pass förflyttar vi oss till olika platser i naturen där vi tränar både styrka, kondition och smidighet.

För mig? På våra schemalagda pass behöver du kunna jogga lätt korta sträckor. På de som är märkta senior eller barnvagn, behöver du bara kunna gå.

HIIT Nature

Intensitet 90%

Ett fartfyllt pass där du går hem skönt slut i hela kroppen. Vi tar oss ut i naturen (kort sträcka utan krav på löpning). Under passet håller vi oss sedan på ett ställe där vi jobbar i korta, men intensiva intervaller. Du kan välja mellan lätt till svår variant av varje övning.

För mig? Passar alla nivåer.

Forest Run

Kondition 80%

Löpträning i naturen med fokus på kortare intervaller, fartlek och corestyrka. Vi stannar på olika platser där du kan köra precis hur hårt du önskar. Varierande underlag och upplägg. Ett roligt och effektivt sätt att boosta din löpning oavsett nivå.

För mig? Passar alla som kan jogga lätt.

Yoga

Styrka 100%

Vi erbjuder Hathayoga, vilket är den mest klassiska yogan. Målet är att skapa balans i kroppens energisystem för att uppnå fysisk och psykisk hälsa. På passen jobbar vi med fokuserade kroppsrörelser och positioner, andning och närvaro. Du kan göra varje övning på din nivå.

För mig? Passar alla nivåer.

Slow Training

Styrka 80%

Energigivande pass med styrka och smidighet. En lugn träning utan hopp, löpning och prestationskrav. Ett tips för dig som är stressad, nybörjare eller bara önskar ett pass med lite extra mindfulness. Du kan lätt anpassa varje övning till din nivå.

För mig? Passar alla nivåer.

Välgörenhetspass runt Kyrksjön!

Intensitet 60%

Kyrksjönrunt (drygt 1 km) med flera stopp för styrka och en del puls.
Onsdagar kl. 16.30. Passet leds av Hans Gebert, som många känner igen som en profil inom Mälarscouterna.

Vi vill välkomna så många som möjligt på detta pass. Kan du jogga lätt kortare sträckor kan du vara med. Platt underlag och hög igenkänning på upplägg och övningar för dig som går på flera av dessa pass.  Från 13 år och uppåt! Är du yngre så är du välkommen tillsammans med målsman (är du yngre än 8 år välkomnar vi dig till våra familjepass istället).

Valfritt pris: På detta pass betalar du så mycket du känner att du vill och kan. Intäkterna går till välgörande ändamål. Under hösten 2019 skänker vi pengarna till Barncancerfonden. Välgörande i dubbel bemärkelse!

Boka dig som vanligt i vår bokning. Under “produkter” i butiken/bokningen väljer du hur mycket du vill skänka till välgörenhet.

På alla våra pass

Allt är efter egen förmåga - du väljer själv!
  • En funktionell och skonsam träning som ger mersmak.
  • Bästa medicinen mot det mesta.
  • Mindfulness och aktiv vila.
  • Natur, väder, högt i tak och obegränsat med frisk luft.
  • Enkelt och individanpassat.
  • Skratt, gemenskap och endorfiner.

Vi välkomnar alla åldrar!

Familjepass: Detta är ett lekfullt pass anpassat för att alla i familjen ska tycka det är roligt och gå hem med rosiga kinder. Eftersom vi vill ut och upptäckta den riktiga naturen lämnar vi barnvagnarna hemma och hänvisar till våra barnvagnsanpassade pass (se nedan). Barn 0-12 år tränar gratis tillsammans med vuxen.

Barnvagnspass: För dig som vill träna med barn i barnvagn. Både för mammor och pappor. Vi ger alltid övningar som passar även de nyblivna mammorna, men vi rekommenderar att du har gått på din efterkontroll först. De som ligger i vagn får alltså hänga med på passen märkta +barnvagn.

Juniorpass: Vi välkomnar även de yngre till flera av våra pass. På passen märkta med +junior kan de som är från 13 år komma själva om målsman har godkänt det. Är du mellan 8-12 år kan du komma på dessa pass med en vuxen. Ni tränar då tillsammans i parövningarna. Upp till 12 år tränar barnen gratis.

Seniorpass: En allsidig och skonsam träning för hela kroppen. Anpassad för seniorer. En del kan träna på våra vanliga pass hela livet, men har du begränsningar när det gäller löpning, hopp och mer explosiv träning rekommenderar vi de pass som är märkta med +senior eller Slow Training, som också är en mjukare form av träning.