Slow Training

Styrka och balans till trädens sus
En funktionell träning utan hög puls, löpning och prestationskrav. Vi fokuserar på styrka, kroppskontroll och mindfulness.

Styrkeövningarna fokuserar på uthållighet. Ett exempel kan vara en riktigt långsam armhävning mot ett träd eller för dig som är stark med händerna i backen.

Passet förbättrar även din mobilitet, vilket är detsamma som en kontrollerad rörlighet. Vi jobbar fokuserat, inte minst i ytterlägena på övningarna, samt i alla tre rörelseplan, frontal-, horisontal- och sagitalplanet. Det gör din kropp både rörlig och stark. Många klassiska styrkeövningar sker i sagitalplanet (framåt/bakåt), men för en funktionell kropp krävs styrka i alla plan. Det gäller även när du utövar olika idrotter. Även om du jobbar mest i ett plan så behöver du kunna motverka rörelser i andra plan.

För mig? Alla som kan gå i skogen kan vara med på detta pass och utmana sig på sin nivå. Perfekt både för nybörjare, seniorer och dig som är stressad eller har något problem som gör att du inte kan springa eller hoppa. Även du som är vältränad och går på våra intensivare pass kommer få utmana dig genom långsamma övningar. Precis som på alla våra pass så kan du lätt anpassa efter just din förmåga.

Styrka
100%
Kondition
0%
Intensitet
20%

Bilder

Prova på pass!

Kom och prova vårt nya pass på torsdagskvällar i Bromma. Gratis för nya medlemmar mellan den 31 oktober-14 november. Välkommen ut!